Jak biegać, żeby zrzucić kilogramy?

Wiele osób decyduje się na bieganie, żeby pozbyć się zbędnych kilogramów. Rzeczywiście może być to bardzo skuteczny sposób na walkę z nadwagą, trzeba jednak pamiętać o tym, że tylko odpowiednie treningi przyniosą naprawdę dobre rezultaty.

Najważniejsza jest systematyczność

Jak biegać żeby schudnąć? Przede wszystkim trzeba robić to regularnie. Efekty zobaczymy tylko, jeśli będziemy systematycznie trenować. Powinniśmy biegać co najmniej trzy razy w tygodniu. Na pewno nie można także opuszczać treningów pod byle pretekstem, na przykład z powodu kiepskiej pogody. Bieganie jedynie od czasu do czasu, kiedy przyjdzie nam na to ochota, prawdopodobnie nie da żadnych efektów.

Jak biegać?

Najlepsze efekty przy odchudzaniu przynosi bieganie w umiarkowanym tempie, ale za to przez dłuższy czas. Nie musimy być w świetnej kondycji i pokonywać kilometrów w rekordowym czasie. Liczy się czas trwania treningu, ponieważ musimy dać naszemu organizmowi czas na sięgnięcie do zapasów tkanki tłuszczowej, żeby wykorzystać je jako źródło energii. Osoby bardziej zaawansowane mogą natomiast wykorzystać treningi interwałowe. Polegają one na tym, żeby przez jakiś czas znacznie zwiększyć tempo biegu, następnie zwolnić i znowu przyspieszyć. W ten sposób będziemy stymulowali organizm do maksymalnego wysiłku.

Prawidłowa dieta

Jeśli biegamy systematycznie, musimy zatroszczyć się o prawidłową dietę. Kiedy naszym celem jest schudnięcie, powinniśmy ułożyć jadłospis tak, żeby dostarczać organizmowi mniej kalorii niż spalamy. Jednocześnie jednak nie wolno się głodzić. Organizm w czasie intensywnego wysiłku będzie potrzebował odpowiedniej ilości składników pokarmowych. Trzeba pamiętać także o prawidłowym nawodnieniu, w czym pomogą na przykład napoje izotoniczne.

Podsumowując:

  • tylko systematyczne treningi przynoszą efekty,
  • najlepsze rezultaty daje bieg w umiarkowanym tempie,
  • trzeba pamiętać o zdrowej diecie,
  • należy unikać przetrenowania.

Trzeba pamiętać, że zbyt intensywne treningi mogą spowodować przetrenowanie. Osoby, którym zależy na bardzo szybkich efektach, mogą zmuszać się do bardzo intensywnego wysiłku, trzeba jednak pamiętać, że wytrzymałość organizmu jest ograniczona. Zanim zaczniemy biegać na dłuższe dystanse, musimy zatroszczyć się o naszą kondycję i odpowiednio przygotować się do takiego wysiłku. Bieganie przynosi doskonałe efekty i pomaga w odchudzaniu, należy jednak uzbroić się w cierpliwość i przede wszystkim pamiętać o systematycznych treningach oraz pracować nad poprawieniem kondycji.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*