Biegunka, wzdęcia, gazy – jak sobie radzić ze wstydliwymi dolegliwościami?

Każdy choć raz zmagał się z tego typu wstydliwymi problemami związanymi z układem trawiennym. A tymczasem układ ten jest niezwykle ważny dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. To on dostarcza do wszystkich narządów składniki odżywcze dostarczane z pożywienia oraz oczyszcza organizm z resztek, które nie są mu już do niczego potrzebne. Jest on jednocześnie wyjątkowo wrażliwy, stąd też wiele osób na co dzień zmaga się z tak licznymi dolegliwościami z nimi związanymi.

Kiedy sięgnąć po probiotyk?

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób zmienia dotychczasową dietę i przywiązuje znacznie większa uwagę do tego, co trafia na ich talerze. Diety wzbogacone zostają o owoce, warzywa, kasze, orzechy, pestki itp. Niestety, okazuje się, że to nie wystarcza. Niekiedy organizm buntuje się i pojawiają się dolegliwości trawienne, takie jak ból brzucha, wzdęcia, gazy czy biegunka. Problemom tym sprzyja nie tylko niewłaściwie skomponowana dieta, ale także siedzący tryb życia, brak aktywności fizycznej, używki, stres, przejedzenie lub jedzenie „w biegu” oraz zatrucie pokarmowe.

W wielu tego tupu przypadkach najszybszym i najbardziej skutecznym sposobem jest zażycie farmaceutyków. W takiej sytuacji można sięgnąć po probiotyk, jak np. Trilac ibs – https://www.apteka-melissa.pl/produkt/trilac-ibs20-kapstward,16518.html, który zawiera korzystne dla układu pokarmowego szczepy bakterii kwasu mlekowego. Składnik ten poprawia pracę flory jelitowej, ułatwia proces trawienia i zwiększa wchłanianie witamin i minerałów z pokarmów i napojów, podnosi odporność na zakażenia, a także łagodzi objawy nietolerancji laktozy.

Naturalne probiotyki i ich charakterystyka

Suplementy diety są idealnym rozwiązaniem, które działa szybko i skutecznie. Warto jednak skupić się nie na leczeniu skutków, ale na przyczynie problemów. Jeśli mimo zmiany diety i aktywności fizycznej nadal występują uciążliwe dolegliwości, należy przyjrzeć się dokładniej temu, co znajduje się w lodówce, a następnie – na stole. Istnieją bowiem naturalne probiotyki, które spożywane systematycznie regulują prawidłową pracę układu pokarmowego. W większości są to produkty, które każdy z nas doskonale zna.

Probiotykami są m.in.:

  • przetwory mleczne – maślanki, jogurty, kefiry, miękkie sery
  • kiszonki – kiszona kapusta i ogórki
  • razowe pieczywo na naturalnym zakwasie
  • zakwas z buraków
  • oliwki
  • gorzka czekolada/ niesłodzone kakao

 

Wzbogacenie codziennej diety o te kilka produktów korzystnie wpłynie na układ pokarmowy i zminimalizuje ryzyko wystąpienia wstydliwych dolegliwości. Jednocześnie, wzmocniony zostanie także układ odpornościowy, a cały organizm nie będzie już tak podatny na alergie i nietolerancje składników pokarmowych.

Podane rozwiązania są łatwo dostępne i niedrogie, dzięki czemu mogą na stałe zagościć we wszystkich domach. A co równie ważne, niektóre naturalne probiotyki, można, pod kontrolą pediatry, podawać także dzieciom już od chwili rozszerzenia diety niemowlaka. Wówczas mamy pewność, że doskonale dbamy o zdrowie nie tylko dorosłych, ale także najmłodszych członków naszej rodziny.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*