Jak wybrać właściwą dietę dla siebie?– dieta makrobiotyczna

Każdy z nas pragnie mieć wysportowaną i atrakcyjną sylwetkę, która będzie podziwiana na plaży podczas urlopu wakacyjnego. Wiele osób korzysta z siłowni, biega, ćwiczy w domu oraz wykonuje przeróżne sporty w celu osiągnięcia wymarzonej figury.

Oprócz ćwiczeń coraz więcej osób sięga po różnego rodzaju diety, w celu pozbycia się zbędnych kilogramów. Zanim jednak zdecydujemy się na odpowiednią dietę musimy przemyśleć czy wytrwamy zgodnie z jej postanowieniami. Czasami na początek warto wybrać mniej restrykcyjną dietę i przyzwyczaić swój organizm do pewnych ograniczeń. Osoby posiadające mocną silną wole śmiało mogą korzystać z diet mających na celu szybkie oczyszczanie organizmu.

Warto pamiętać, aby do każdej diety dodać odpowiedni wysiłek fizyczny. Wówczas nasze ciało będzie traciło kilogramy, a nasza skóra nie pozostanie wiotka. Dodatkowo wzmocnimy mięśnie i wyrzeźbimy wspaniałą sylwetkę.

Dieta Dąbrowskiej

Bardzo dobrym rozwiązaniem na osiągnięcie wymarzonej sylwetki jest dieta makrobiotyczna. Dieta makrobiotyczna to dieta Dąbrowskiej, która składa się z produktów niezbędnych do zdrowego funkcjonowania organizmu ludzkiego. Nie wyniszcza organizmu i uzupełnia go w podstawowe składniki odżywcze. Ciekawym rozwiązaniem jest również dieta Dąbrowskiej określana jako dieta warzywno-owocowa.

Dieta warzywno- owocowa to nic innego jak dieta oczyszczająca, głównie opiera się na warzywach i owocach. Pozwala usnąć z organizmu szkodliwe toksyny i przywrócić stan równowagi.

Dieta makrobiotyczna

To sposób odżywiania zgodny z prawami natury, do podstawowych składników diety należą rośliny strączkowe, warzywa, pełne ziarno i owoce. Rośliny stosowane w diecie pozwalają uzupełnić witaminy i mikroelementy, dodatkowo dostarczają odpowiednie ilości białka i węglowodanów. Dieta oparta na warzywach i produktach zbożowych pozwala zachować zdrowie i długowieczność.

Dieta makrobiotyczna składa się ze zdrowych i niskokalorycznych posiłków, które są właściwie dobierane przez dietetyków. Podczas diety polecane są posiłki przyrządzane z: mąki razowej, chleba razowego, płatków zbożowych, kasz gruboziarnistych, pszenicy gotowanej, makaronów razowych oraz ryżu brązowego. Dieta uzupełniana jest wieloma warzywami typu: kapusta, brokuł, seler naciowy, pietruszka, brukselki, zioła i rośliny strączkowe. Dodatkowo poleca się spożywanie warzyw kiszonych (ogórek, kapusta) oraz bakteriobójczych (czosnek, chrzan).

Dodatkowo podczas trwania diety można kilkakrotnie użyć pokarmów pochodzenia zwierzęcego miedzy innymi: mleko, kefir, jogurt, twaróg, ryby.

W czasie diety makrobiotycznej należy pamiętać, aby wystrzegać się produktów takich jak:

  • smażone frytki i ziemniaki, pizza
  • biały chleb i makaron
  • słodyczy i czekolady
  • mocna kawa i herbata
  • alkohol
  • sztucznie barwione napoje i przekąski
  • ser żółty

Wszystkie posiłki przyrządzane z polecanych produktów trzeba dusić lub piec. Należy mocno ograniczyć smażenie potraw, dzięki temu przyspieszony zostanie proces trawienia oraz gojenia wrzodów żołądka.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*