Jak skopiować swoich konkurentów bez łamania prawa

Szanse są, otworzyłeś swoją małą firmę, ponieważ wierzysz, że można to zrobić lepiej niż ktokolwiek inny. A lepiej zazwyczaj oznacza inaczej. Może masz unikalne podejście do starego pomysłu, wymyśliłeś bardziej efektywny sposób produkcji lub dostawy, albo wymyśliłeś coś zupełnie nowego. Tak czy inaczej, robienie tego samego co konkurencja może być najdalszą rzeczą od Twojego biznesplanu.

Dlatego właśnie mogłeś również podnieść brew na niedawny artykuł w Entrepreneur zachęcający właścicieli firm do rozpoczęcia kopiowania swoich konkurentów. Okazuje się, że magazyn nie każe Ci plagiatować ani kraść planów marketingowych, a artykuł zawiera kilka wartościowych rad. Więc zdecydowaliśmy się budować na nim, z prawnym spin. Więc oto jak kopiować swoich konkurentów, legalnie.

Ucz się na błędach innych

„Każdy popełnia błędy” – pisze Craig Simpson. „Niestety, nawet najmniejsze błędy w direct mail mogą zaważyć na sukcesie kampanii”. A lekcja płynąca z obserwowania, jak Twoi konkurenci nawalają – i nie powielania tej porażki – może wykraczać daleko poza marketing bezpośredni. Dlatego ucz się na tych błędach prawnych:

Dowiedz się więcej o swoim rynku

Jak zauważa Simpson, można również uczyć się na podstawie tego, co konkurencja robi dobrze: „Możesz zdobyć nowe informacje o swoim rynku docelowym, obserwując ruchy konkurencji i widząc, na co reaguje rynek.” A jeśli chodzi o marketing, chcesz być po właściwej stronie prawa:

Sprawdzone formuły działają

„Kopia sprzedażowa jest pisana w określony sposób, ponieważ działa” – pisze Simpson. „Chcesz studiować, co robi twoja konkurencja. To jest po prostu dobry zmysł biznesowy”. Ale skuteczność kopii sprzedażowej konkurencji, lub twojej własnej, to tylko połowa równania. Twoje reklamy i sprzedaży pitches muszą być zgodne z prawem, jak również, a oto kilka wskazówek, jak utrzymać je w ten sposób:

Oczywiście, najlepszym sposobem, aby upewnić się, że wszelkie praktyki biznesowe są legalne, czy masz je od konkurencji, czy nie, jest zapytać doświadczonego prawnika handlowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *