Top 3 Porady prawne, jeśli Twoja firma przekazuje darowizny na cele charytatywne

Dawanie na cele charytatywne może być jedną z ostatnich rzeczy, które biznesmen spodziewa się wylądować je w kłopotach prawnych. Jednak w zależności od tego, jak firma idzie o dokonywaniu tych składek na cele charytatywne, a ewentualne odliczenia podatkowe, mogą być poważne konsekwencje prawne (w tym czas więzienia).

Na początek, nie wszystkie datki na cele charytatywne będą podlegać odliczeniu. Chociaż nie powinno to powstrzymać firmy przed dokonywaniem wpłat, warto dwa razy zastanowić się nad tym, komu firma dokonuje wpłat. Ponadto, gdy firmy oferują zachęty dla pracowników lub dla klientów, aby przekazać darowiznę, pojawiają się dodatkowe przeszkody i rozważania.

Oto trzy wskazówki prawne, które pomogą w udzielaniu pomocy charytatywnej przez Twoją firmę.

1. Ogranicz, gdzie trafiają darowizny

Pracodawcy regularnie oferują pracownikom programy dopasowanych składek. Jest to sytuacja, w której pracodawca dokłada się do darowizny pracownika w stosunku dolar do dolara. Mimo, że warto upewnić się, że takie programy są sporządzone na piśmie i sprawdzone przez prawnika, istnieją pewne ważne ograniczenia, które należy rozważyć. Na przykład, pracodawcy powinni ograniczyć, którym organizacjom charytatywnym są skłonni przekazać fundusze uzupełniające. Dzieje się tak dlatego, że firma lub osoba może mieć kłopoty z próbą odpisania wkładu na cele charytatywne, jeśli dana organizacja nie jest legalna. Firma musi sprawdzać organizacje charytatywne przed przekazaniem środków.

Ograniczenie organizacji charytatywnych, na które pracodawca zgadza się wpłacać datki do wcześniej zatwierdzonej listy, pozwala uniknąć potencjalnego ryzyka podatkowego i koszmarów związanych z publicznym postrzeganiem. Nie chcesz przecież, aby opinia publiczna dowiedziała się, że dopasowałeś datek do jakiejś organizacji charytatywnej, która wspiera negatywnie postrzeganą sprawę. Jeśli uważasz, że pracownicy mogą być zdenerwowani ograniczoną listą, daj im szansę zasugerowania pewnych organizacji charytatywnych z wyprzedzeniem.

2. Nie oferuj klientom odliczeń podatkowych

Tylko legalnie działające, autoryzowane organizacje charytatywne mogą wydawać pokwitowania za kwalifikujące się do odliczenia darowizny. Jeśli stosujesz politykę darowizn od sprzedaży lub prowadzisz inną promocję marketingową polegającą na przekazywaniu części/procentu sprzedaży, powinno być jasne dla Twoich klientów, że nie mogą odliczyć swojego zakupu, ani nawet części zakupu, jako darowizny na cele charytatywne. Twoja firma dokonuje sprzedaży, a następnie przekazuje darowizny z zysków lub przychodów. Klienci mają prawo czuć się zadowoleni, ale nie mają prawa do ulgi podatkowej. Jeśli klient próbuje ubiegać się o ulgę podatkową, może to doprowadzić do zamieszania w Urzędzie Skarbowym i potencjalnie do audytu lub dochodzenia w sprawie Twoich datków na cele charytatywne.

Jednakże, Twoja firma będzie prawdopodobnie uprawniona do odliczenia za przekazanie procentów lub wpływów ze sprzedaży, tak długo, jak Twój wkład idzie do właściwej organizacji 501(c)(3).

3. Prowadź naprawdę dobrą dokumentację

Bez względu na to, w jaki sposób Twoja firma przekazuje darowizny, prowadzenie dobrej dokumentacji może zapewnić, że możesz uzyskać maksymalne korzyści z bycia charytatywnym. Nawet jeśli Twoja firma nie przekazała darowizny, aby czerpać korzyści podatkowe, nie zostawiaj potencjalnych pieniędzy na stole fiskusa, gdy wszystko, co musisz zrobić, to zapisać paragon i zrobić kilka notatek w arkuszu kalkulacyjnym. Najprostszym sposobem, aby upewnić się, że nie przegapisz żadnej darowizny na cele charytatywne, jest zachowanie paragonów i prowadzenie dokumentacji wszystkich darowizn, w tym towarów i usług. Jeśli masz pytania dotyczące tego, co można, a czego nie można odliczyć, lub jakie rejestry należy przechowywać, doświadczony prawnik biznesowy może odpowiedzieć na pytania dotyczące konkretnie Twojego rodzaju działalności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *